г. Віцебск, пр-т Фрунзе, 25 8 (0212) 33-90-22 bibliotekavgmu@mail.ru
vsmu
ВІРТУАЛЬНАЯ ДАВЕДАЧНАЯ СЛУЖБА "СПЫТАЙ БІБЛІЁГРАФА" накіравана на выкананне запытаў аддаленых карыстальнікаў з выкарыстаннем традыцыйнага і электроннага даведачнага апарата бібліятэк і рэсурсаў Інтэрнэт.

Тут Вы можаце атрымаць інфармацыю аб:
  • наяўнасці ў фондзе бібліятэкі пэўнага выдання (кнігі, электроннага рэсурсу, часопіса, газеты);
  • удакладніць элементы бібліяграфічнага апісання дакумента - загаловак, аўтар, год выдання і інш.
  • высветліць канкрэтныя фактаграфічныя звесткі: значэнне тэрміна, расшыфроўка абрэвіятуры, удакладненне канкрэтных паняццяў, фактаў, людзей і інш .;
  • пакінуць запыт па тэме, якая вас цікавіць.

Парадак і ўмовы выканання запыту:
  • Запыты прымаюцца ад усіх карыстальнікаў бібліятэкі ВДМУ, незалежна ад іх узросту, узроўню адукацыі і месца пражывання, а таксама незалежна ад таго, ці з'яўляюцца яны чытачамі бібліятэкі ВДМУ ці не.
  • Ад аднаго чытача прымаецца адзін запыт у дзень. У дзень выконваецца не больш за 5 запытаў.
  • Супрацоўнікі пакідаюць за сабой права выдаляць некарэктныя пытанні і рэплікі.
  • Не даюцца адказы на пытанні, звязаныя з выкананнем рэфератаў і курсавых работ, удакладненнем бібліяграфічных спісаў да навуковых работ.
  • Не прадастаўляецца інфармацыя забаўляльнага характару (разгадванне крыжаванак і г.д.) і інфармацыя камерцыйнага характару.
  • Запыты прымаюцца штодня і выконваюцца па меры іх паступлення ў гадзіны працы бібліятэкі, за выключэннем ВЫХОДНЫХ і святочных дзён.
  • Адказ на запыт предоставлятеся ў выглядзе бібліяграфічнага спісу (не больш за 10 назваў), кансультацыі, спасылкі на крыніцу інфармацыі ў Інтэрнэт.
  • Тэрмін выканання запытаў - ад 1 да 3-х рабочых дзён (у залежнасці ад складанасці).
  • Палажэнне аб віртуальнай даведачнай службе бібліятэкі Віцебскага дзяржаўнага медыцынскага універсітэта

    Агульныя палажэнні

    Віртуальная даведачная служба (ВДС) бібліятэкі Віцебскага дзяржаўнага медыцынскага універсітэта прызначана для даведачнага і даведачна-бібліяграфічнага абслугоўвання аддаленых карыстальнікаў з выкарыстаннем Інтэрнэт-тэхналогій праз збор рэгламентаванай колькасці пытанняў карыстальнікаў і публікацыі адказаў на сайце бібліятэкі ВДМУ.
    Асноўнай задачай, якая стаіць перад віртуальнай даведачнай службай, з'яўляецца аператыўная і прафесійная дапамога спецыяліста-бібліёграфа выдаленаму карыстачу ў пошуку неабходнай бібліяграфічнай інфармацыі ў рэжыме запыт-адказ.
    ВДС бібліятэкі ВДМУ дзейнічае ў адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь, нарматыўнымі актамі, якія рэгулююць адносіны ў сферы бібліятэчнай справы, загадамі і распараджэннямі ВДМУ.
    Катэгорыі карыстальнікаў.
    Бібліятэкай абслугоўваюцца ўсе карыстальнікі, якія звярнуліся ў ВДС бібліятэкі ВДМУ, незалежна ад іх узросту, узроўню адукацыі і месца пражывання, а таксама незалежна ад таго, ці з'яўляюцца яны чытачамі бібліятэкі ВДМУ ці не.

    Рэсурсная база

    Даведачна-бібліяграфічнае абслугоўванне вызначаецца статусам бібліятэкі ВДМУ як медыцынскай вузаўскай.
    Абслугоўванне ажыццяўляецца на базе інфармацыйных рэсурсаў, якія мае бібліятэка, у тым ліку - традыцыйнага і электроннага даведачна-бібліяграфічнага апарата (ДБА) бібліятэкі ВДМУ і рэсурсаў Інтэрнэт.

    Асноўныя прынцыпы абслугоўвання

    ВДС бібліятэкі ВДМУ дзейнічае на аснове наступных прынцыпаў:
    •  агульнадаступнасць і бясплатнасць для ўсіх карыстальнікаў;
    •  аператыўнасць выканання запытаў, якая залежыць ад тыпаў атрымліваемых запытаў;
    •  абавязковасць выканання прынятых да працы запытаў і прадастаўленне адказаў нават у выпадку адсутнасці патрабаванай інфармацыі;
    •  захаванне прыватнасці ў дачыненні да персанальнай інфармацыі, якая прадастаўляецца карыстальнікамі;
    •  карэктнасць ўзаемных зносін.

     Выкананне запытаў

    •  тэматычныя запыты, выкананне якіх не цягне за сабой складанага бібліяграфічнага пошуку;
    •  удакладняючыя запыты на ўсталяванне і (або) ўдакладненне адсутных або скажоных элементаў бібліяграфічнага апісання;
    •  адрасныя запыты - аб наяўнасці і (або) месцазнаходжанні запытваемага дакумента ў бібліятэцы ВДМУ.

    Правілы, якія рэгламентуюць выкананне запытаў

    Не разглядаюцца запыты карыстальнікаў, якія выходзяць за рамкі тэматычнай накіраванасці бібліятэкі ВДМУ, а таксама звязаныя з:
    •  тлумачэннем законаў і іншых прававых актаў;
    •  прадастаўленнем гатовых рэфератаў, курсавых і дыпломных работ;
    •  рашэннем матэматычных, фізічных, хімічных і пр. задач;
    •  неабходнасцю прадастаўлення інфармацыі навучальнага характару;
    •  прадастаўленнем інфармацыі забаўляльнага характару (адказы на пытанні віктарын, крыжаванак і інш.);
    •  прадастаўленнем электронных копій дакументаў;
    •  размяшчэннем інфармацыі рэкламнага характару;
    •  прадастаўленнем інфармацыі, накіраванай на парушэнне дзеючага заканадаўства Рэспублікі Беларусь.

    Рэжым і парадак работы

    Паступленне запытаў у ВДС бібліятэкі ВДМУ не абмежавана якімі-небудзь часовымі або колькаснымі рамкамі.
    Запыты прымаюцца штодня і выконваюцца па меры іх паступлення ў гадзіны працы бібліятэкі, за выключэннем выхадных і святочных дзён.
    Штодня прымаюцца да працы не больш за 5 запытаў.;
    Ад аднаго карыстальніка прымаецца 1 запыт у дзень і не больш за 4 запытаў за месяц. Бібліятэка ВДМУ пакідае за сабой права ў дачыненні да асобных карыстальнікаў змяняць гэты лік, як у бок змяншэння, так і ў бок павелічэння. У выпадку ўтрымання ў запыце больш аднаго пытання, да працы прымаецца толькі адно пытанне па выбары супрацоўніка бібліятэкі ВДМУ.
    Рабочай мовай ВДС бібліятэкі ВДМУ з'яўляецца руская мова.

    Вынікі абслугоўвання прадастаўляюцца карыстальніку ў наступных відах:
    •  тэкставы адказ, дапоўнены спасылкамі на крыніцы інфармацыі;
    •  спасылкі на крыніцы інфармацыі ў сетцы Інтэрнэт;
    •  бібліяграфічная кансультацыя;
    •  бібліяграфічны спіс (не больш за 10 бібліяграфічных запісаў);
    •  перанакіраванне ў профільную ўстанову ці арганізацыю з указаннем адраса электроннай пошты;
    •  адмоўны адказ з абгрунтаваннем.

    Тэрмін выканання запыту - ад 1 да 3 рабочых дзён (у залежнасці ад складанасці запыту). Рэгістрацыя запытаў ажыццяўляецца работнікамі бібліятэкі ВДМУ (кожнаму запыту прысвойваецца парадкавы нумар, які высылаецца на электронны адрас карыстальніка). Адказы на запыты размяшчаюцца ў «Архіве выкананых даведак» у абаротнахраналагічнаму парадку.

    Правілы складання запытаў

    •  выразная фармуляванне запыту на рускай мове;
    •  праверка наяўнасці адказу на аналагічны запыт у «Архіве выкананых даведак»;
    •  запаўненне спецыяльнай формы запыту.

    Выкананне работ па падрыхтоўцы і публікацыі адказаў на запыт ажыццяўляюць супрацоўнікі даведачна-інфармацыйнага аддзела бібліятэкі ВДМУ, якія маюць права прыцягнення да вырашэння складаных прафесійных запытаў супрацоўнікаў іншых структурных падраздзяленняў бібліятэкі ВДМУ.
Задайце нам пытанне

Заўвага!
Форма для запаўнення палі «Тэма»:
Катэгорыя (студэнт, выкладчык, магістрант, аспірант, супрацоўнік, арганізатар аховы здароўя, урач горада і вобласці, медыцынскі работнік сярэдняга звяна горада і вобласці, слухач курсаў павышэння кваліфікацыі, інтэрн, клінічны ардынатар і г.д. ... ) / Адукацыя (сярэдняя, сярэдняя спецыяльная, вышэйшая, навуковая ступень ...) / Мэта запыту (вучэбная, навуковая, службовая, пазнавальная)

Прыклад:
Лекар горада і вобласці / вышэйшая / навуковая

* - абавязковыя палі

footer_logo

Адрас: пр-т Фрунзе, 25, г. Віцебск, 210009
Тэл..: (0212) 33-90-22 (Заг. бібліятэкі), 33-90-34 (Аддзел камплектавання і каталагізацыі дакументаў)
Email: Гэты адрас электроннай пошты абаронены ад спам-ботаў. У вас павінен быць уключаны JavaScript для прагляду.
lib.vsmu.by

Апошнія навіны